اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

فارس من| بدقولی آموزش و پرورش در اعلام نتایج آزمون سمپاد

تعداد زیادی از داوطلبان آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان نسبت به بدقولی آموزش و پرورش در اعلام نتایج آزمون سمپاد گلایه کردند.

فارس من| بدقولی آموزش و پرورش در اعلام نتایج آزمون سمپاد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، آزمون‌ ورودی پایه هفتم مدارس سمپاد روز پنج‌شنبه اول تیر ۱۴۰۲ و آزمون تکمیل ظرفیت پایه دهم روز جمعه دوم تیر ۱۴۰۲ با حضور ۲۹۴ هزار و ۲۹۹ نفر دانش آموز در ۳۲ استان و ۱۷۶۳ حوزه آزمون به صورت هماهنگ کشوری برگزار شد.

آزمون ورودی پایه هفتم ۹۸ هزار و ۸۱ دانش‌آموز دختر و ۱۱ هزار و ۵۱ دانش‌آموز پسر شرکت کننده داشت که در مجموع ۲۰۸ هزار و ۱۳۱ نفر در آزمون ورودی پایه هفتم شرکت کردند و در آزمون تکمیل ظرفیت پایه دهم نیز ۵۰ هزار و ۶۳۸ دانش آموز دختر و ۳۵ هزار و ۵۳۰ دانش‌آموز پسر شرکت کرده بودند که در مجموع ۸۶ هزار و ۱۶۸ نفر شرکت کننده داشت.

قرار بود نتیجه آزمون ورودی مدارس سمپاد در نیمه اول مرداد اعلام شود؛ رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش روز چهارشنبه 11 مرداد در گفت‌وگو با یکی از خبرگزاری‌ها گفت: «نتایج آزمون مدارس استعداد درخشان و نمونه دولتی امروز (چهارشنبه) اعلام خواهد شد».

اما نتیجه آزمون اعلام نشد و تا امروز یعنی 14 مرداد، خبری از اعلام نتایج نیست. البته گزینه اعلام نتایج در سامانه my.medu.ir ایجاد شده است که فعلا غیر فعال است.

تعداد زیادی از داوطلبان آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان با ایجاد پویش‌هایی در سامانه فارس من با عناوین «نتایج آزمون‌های تیزهوشان و نمونه دولتی را اعلام کنید» و «تأخیر در اعلام نتایج آزمون سمپاد و نمونه دولتی» نسبت به بدقولی آموزش و پرورش در اعلام نتایج آزمون سمپاد گلایه کردند.

پدر یکی از داوطلبان آزمون ورودی پایه هفتم سمپاد که از امضاکنندگان این پویش‌هاست، به خبرنگار فارس گفت: آزمون سمپاد اول تیر برگزار شده است و الان یک ماه و نیم از آن زمان می‌گذرد و هنوز نتایج آزمون اعلام نشده است.

وی ادامه داد: این آزمون برای خیلی از خانواده‌ها مهم است و این بلاتکلیفی بسیار آزار دهنده است. از سوی دیگر خانواده‌ها برای ثبت‌نام فرزندشان در مدرسه بلاتکلیف هستند و اگر فرزندشان در این آزمون پذیرفته نشود، فرصت ثبت‌نام در سایر مدارس را از دست می‌دهند.

الهام یاوری رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، تعطیلی‌ آخر هفته گذشته را عامل دیر اعلام کردن نتایج سمپاد اعلام کرده و گفته است: «رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: من نمی‌توانم قول دهم اما حدس من این است که به احتمال خیلی زیاد تا شنبه بعد از ظهر نتایج اعلام شود».

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول